Rosenstolz "Lied von den Vergessenen" lyrics

Translation to:enfrto

Lied von den Vergessenen

Mein Herz, das schlägt für zwei,Und das so viele Jahre schon.Wo ich auch bin, bist du dabei.Wir kämpfen um denselben Thron.Unser Planet sind wir.Ich sing für uns das

Lied von den Vergessenen,Die von ewig gestern,Die, die längst schon schlafen sind;Für die, die sich nicht trauen,Im Sturm nach vorn zu schauen,Die in sich so gefangen sind.

Ich weiß gar nicht mehr,Wie schön das Fliegen war,Ist schon viel zu lange her.Ist draußen irgendwer,Der unsre Namen kennt,Für den wir nicht vergessen sind?

Ich hatte einen Traum,Der mir die Luft zum Atmen nimmt:Du und ich in einem Raum,Das Wasser steigt und ich ertrink'.Ich will hier raus mit dir,Ich sing für uns das

Lied von den Vergessenen,Die von ewig gestern,Die, die längst schon schlafen sind;Für die, die sich nicht trauen,Im Sturm nach vorn zu schauen,Die in sich so gefangen sind.

Ich weiß gar nicht mehr,Wie schön das Fliegen war,Ist schon viel zu lange her.Ist draußen irgendwer,Der unsre Namen kennt,Für den wir nicht vergessen sind?

Ich geb' ein Zeichen,Ich will dir zeigen:Ich bin bereit für den Sprung.Gib mir ein Zeichen, kein Schweigen!Dein Schweigen bringt mich um.

Lied von den Vergessenen,Die von ewig gestern,Die, die längst schon schlafen sind;Für die, die sich nicht trauen,Im Sturm nach vorn zu schauen,Die in sich so gefangen sind.

Ich weiß gar nicht mehr,Wie schön das Fliegen war,Ist schon viel zu lange her.Ist draußen irgendwer,Der unsre Namen kennt,Für den wir nicht vergessen sind?

Ich geb' ein Zeichen,Ich will dir zeigen:Ich bin bereit für den Sprung.Gib mir ein Zeichen, kein Schweigen!Dein Schweigen bringt mich um.

Lied von den Vergessenen,Die von ewig gestern,Für alle, die vergessen sind.

Song of the Forgotten

My heart, which beats for twoAnd for so many years by nowYou are there where I am tooWe’re fighting for the same throneWe are our own planetI’ll sing for us - the

Song of the forgotten,Those from the ages past,The ones which are asleep by nowFor those who do not dareLook onward in the stormWho are so trapped within themselves

I don’t recall anymoreHow nice it was to soarIt’s too long ago by nowDoes someone out there claim ¹To recognize our namesFor whom we’re not forgotten yet

I had a dreamWhich took my breath awayYou and I in a roomThe water rose and then I drownI want out with youI’ll sing for us - the

Song of the forgotten,Those from the ages pastThe ones which are asleep by nowFor those who do not dareLook onward in the stormWho are trapped within themselves

I can’t recall anymoreHow nice it was to soarIt’s too long ago by nowDoes someone out there claimTo recognize our namesFor whom we’re not forgotten yet

I’ll give you a signI want to show youI am ready for that leapGive me a sign, not silenceYour silence does me in ²

Song for the forgottenThose from the ages pastThe ones which are asleep by nowFor those who do not dareLook onward in the stormWho are so trapped within themselves

I don’t recall anymoreHow nice it was to soarIt’s too long ago by nowDoes someone out there claimTo recognize our namesFor whom we’re not forgotten yet

I’ll give you a signI want to show youI am ready for that leapGive me a sign, not silenceYour silence does me in

Song of the forgottenThose from the ages pastFor all, which are forgotten now

Here one can find the English lyrics of the song Lied von den Vergessenen by Rosenstolz. Or Lied von den Vergessenen poem lyrics. Rosenstolz Lied von den Vergessenen text in English. This page also contains a translation, and Lied von den Vergessenen meaning.